خودرو mvm x33 کراس 2022-11-02

ام وی ام X33 MVM X33، انواع تیپ‌ها و مشخصات فنی خودرو

در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. همچنین نمای عقب ظاهری شبیه به نسل دوم تویوتا راو 4 دارد اما این کجا و آن کجا! شاید تنها جذابیت این نما وجود تایر زاپاس پشت درب صندوق باشد اما یک نکته منفی بیش از همه چیز به چشم می آید آن هم ناقص بودن سپر عقب که طراحی این خودرو را ناقص کرده است. سپر عقب در قسمت درب صندوق بدون برآمدگی طراحی شده و اصلا هماهنگ با قسمت های دیگر نیست.

جزئیات تعرفه و شرایط واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ + جدول تعرفه‌ها

ام‌وی‌‌ام X33 کراس مجهز به پیشرانه توربو سه سیلندر (مشابه X22 پرو) با حجم ۹۹۷ سی‌س با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور است. این قدرت از طریق جعبه‌دنده CVT با شبیه‌ساز ۹ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت X33 کراس ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، حدود ۱۴ ثانیه زمان می‌برد. این مدل مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن خودرو ۱۲۳۹ کیلوگرم، باک ۵۰ لیتر و حجم صندوق ۴۲۰ لیتر است. این خودرو پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. ام‌وی‌ام X33 کراس چهارمین نسخه این کراس‌اوور محبوب و پرفروش در ایران به حساب می‌آید.

ماشین ام وی ام X33 کراس

در مجموع می‌توان گفت که طراحی ایکس 33 کراس ترکیبی از ظاهر ام وی ام X22 پرو و فونیکس FX به حساب می‌آید. در واقع ماشین X33 کراس یا همان چری اومودا C3، نسخه تغییر یافته ام وی ام X22 پرو (چری تیگو 2) است که با برند اومودا به بازار عرضه می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت که ام وی ام X33 کراس بیش از آن که شبیه نسل‌های پیشین ایکس 33 باشد، نسخه پلاس از ام وی ام X22 پرو به حساب می‌آید.

ام وی ام x33 کراس دنده‌ای رقیب مستقیم پژو ۲۰۷ ایران خودرو است و از لحاظ طراحی از پژو ۲۰۷ بهتر است. در ادامه گزارش مزایا و معایب x33 کراس را از زبان مالک این خودرو که پیشتر صاحب یک پژو ۲۰۷ دنده‌ای بوده‌است، را بخوانید. خودرو ایکس ۳۳ کراس یک خودرو بروز و اسپرت است که اکثر جوانان طرفدار این خودرو هستند. وقتی زا روبهرو به این خودرو نگاه میکنیم چراغ های باریک و متمایل به سمت پایین این خودرو توجه ما را به خود جلب می‌کند، این چراغ‌ها در جلوپنجره خودرو که ابعاد بزرگی دارد، ادغام می‌شوند.

پهپاد جاسوسی JUMP 20-X آمریکا، مرزها را تغییر می‌دهد

قیمت ام وی ام X33 کراس دنده‌ای از سوی مدیران خودرو معادل 850 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین نسخه ارتقا یافده ام وی ام X22‌ پرو، 12 درصد در تیپ دنده‌ای و 7 درصد در تیپ اتوماتیک گران‌تر از نسخه ساده تعیین شده است. البته در زمان نگارش این مطلب یعنی پاییز 1402، هنوز نسل چهارم ایکس 33 به صورت انبوه وارد بازار نشده است و قیمت آن در بازار آزاد مشخص نیست. لازم به ذکر است نسخه جدید X33 اواخر سال 2010 رونمایی شد که در اصل فیس لیفتی برای نسل اول تیگو 3 بود.

ظاهرا X33 به عنوان پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار ایران، بازنشسته شده است. حدود یک سال از آخرین پیش‌فروش این کراس‌اور می‌گذرد و حالا محصولی بسیار متفاوت از X33 به نام X33 کراس توسط مدیران خودرو، ثبت نام می‌شود. جدیدترین محصول مدیران خودرو برای بازار ایران، یک کراس‌اور کوچک به نام X33 کراس است که همراه گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت.

از این رو، x33 کراس می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌های جوانی باشد که خواستار یک خودرو جمع‌وجور با ظاهر اسپرت هستند. 40 درصد باقی‌مانده قیمت خودرو نیز در قالب چک سه‌ماهه از مشتریان گرفته خواهد شد. گفتنی است که قیمت MVM X33 کراس در کارخانه معادل ۹۵۰ میلیون تومان و در بازار آزاد حدود یک میلیارد تومان است. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. چراغ چکت هی الارم میده و نمایندگی هم دیاگ میکنه برطرف میکنه .با توربو و با این کیفیت بنزین نباید زیاد دور موتور رو بالا ببری .

مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم. حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با 150 نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن 10 واحد بیش‌تر شده و به 112 اسب بخار رسیده است. خودروی MVM X33 Cross با موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که حداکثر 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به وزن حدود 1.3 تنی ام وی ام X33 کراس، نباید انتظار چندان بالایی از این خودرو در زمینه شتاب و کشش داشت. از آن جایی که با یک پیشرانه کم‌حجم و کوچک روبرو هستیم، این خودرو در شرایط عادی و رانندگی شهری عملکرد قابل قبولی دارد. اما اگر تعداد سرنشینان خودرو تکمیل باشد و در قسمت عقب نیز مقداری بار قرار دهید، انتظار کاهش شتاب و کشش، طبیعی خواهد بود.

بااین‌حال نباید از یاد برد که نسل چهارم ام وی ام ایکس 33، نمی‌تواند به اندازه نسل‌های قبلی خود راحت فروخته شود. رقبای این خودرو کم کم از راه می‌رسند و البته قیمت بالای این محصول نیز در موفقیت آن تردید ایجاد می‌کند. درحال‌حاضر قیمت ام وی ام X22‌ پرو دنده‌ای از سوی مدیران خودرو 706 میلیون تومان اعلام شده است. با توجه به اینکه ام وی ام X33 کراس یک رده بالاتر از ایکس 22 قرار می‌گیرد، بایستی انتظار نرخی بیشتر را برای این خودرو داشته باشیم. این هاچ‌بک کراس یا کراس‌اوور کامپکت به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، حدود 7.5 لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم مطلوبی به حساب می‌آید.

آپشن‌ها و ایمنی ام وی ام X33 کراس

در نمای جانبی شاهد بازآفرینی کامل ام وی ام X22 پرو هستیم، چرا که MVM X33 کراس در واقع نسخه جدیدی از ام وی ام X22 پرو به حساب می‌آید. ایکس 33 کراس که مدیران خودرو به ایران می‌آورد، در مناطق دیگر با نام اومودا 3 یا C3 در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته می‌شود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا 5 یا C5 را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه به‌روز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفته‌اند.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. نمایشگر مرکزی 10.5 اینچی در امتداد صفحه کیلومتر قرار گرفته تا ظاهر یکپارچه و به‌روز پیدا کند. چیدمان کنترلرها و دگمه استارت موتور هم در میانه داشبورد به جذابیت ام وی ام X33 کراس افزوده‌اند و صندلی‌ها هم برای رانندگی چند ساعته مناسب و راحت به نظر می‌رسند. وزن MVM X33 کراس حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم است که برای یک موتور ۱۰۵ اسب بخاری (متعلق به ام وی ام ۳۱۵) واقعا زیاد است. در نمای کناری تنها المان جدید قابل توجه، تریم نارنجیِ به‌کار رفته است. این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم.

ام وی ام X33 از نظر قوای فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. نسخه جدید یا همان فیس لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه بهره می برد منتها جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT بود. ام وی ام X33 فیس قدیم با گیربکس دنده‌ای نسبت به نسخه فیس لیفت که از یک گیربکس CVT استفاده می کرد کمی فرزتر بود و هماهنگی موتور و گیربکس در آن بهتر از نسخه فیس لیفت به نظر می رسید.

ام‌وی‌ام X33 کراس در واقع چری تیگو 2 پرو مدل 2023 است که تیپ متفاوتی از تیگو 2 پرو یا همان ام‌وی‌ام X22 پرو به حساب می‌آید. این خودرو از نظر فنی کامل شبیه ام‌وی‌ام X22 پرو است اما در بخش طراحی داخلی، طراحی خارجی و امکانات از آن بهتر است. مشتریان هم‌اکنون می‌توانند با شرکت در شرایط فروش ام وی ام، این خودرو را خریداری نمایند. ام وی ام X33 همانطور که اشاره شد جزو اولین کراس اوور هایی بود که پایش به جاده های ایران باز شد. نسل اول این خودروی کراس اوور در ایران توانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. با عرضه نسل اول MVM X33 در ایران رفته رفته شرکت های دیگر نیز به این فکر افتادند تا از سرزمین اژدها خودروهایی در این کلاس را به بازار معرفی کنند.

آپشن و امکانات رفاهی MVM X33 Cross

بنابراین همچنان با یک کراس‌اوور جمع‌وجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو شهری تبدیل شده است. با این حال نسل چهارم ام وی ام X33 که با پسوند کراس به بازار ایران آمده است، نسبت به سه نسل قبلی متفاوت است. این خودرو براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد. حتی نام اصلی ماشین X33 کراس نیز متفاوت بوده و در سرزمین اصلی یا سایر بازارهای صادراتی چری با نام اومودا C3 شناخته می‌شود که عضوی از خانواده جوان و مدرن اومودا به حساب می‌آید. با این وجود در طول سال‌های طولانی عرضه، دلایلی همیشگی از جمله توان ناکافی، فضای محدود اتاق و همچنین ظاهر بحث برانگیز انواع مدل‌ها باعث شده تا خیلی از افراد کماکان خودروی ایرانی را با بودجه یکسان ترجیح دهند.

بحث‌برانگیزترین طراحی‌های خودروی تاریخ، از موستانگ فاکس بادی تا بی‌ام‌و XM

فروش بالای X33 در ایران در کنار پیدا شدن رقبای هموطن در این سگمنت مدیران خودرو را برآن داشت تا نسل های بعدی و در واقع فیس لیفت های جدید این خودرو را به بازار عرضه کند. همین موضوع سبب شد تا در این مدت بیش از یک دهه دو نسخه فیس لیفت جدید دیگر نیز از ایکس 33 در ایران معرفی شود. ام وی ام X33 فیس لیفت و ام وی ام X33S دو فیس بعدی از این خودرو بودند که به ترتیب طی این چند سال به بازار ایران عرضه شدند.

با این چشم انداز امیدوار هستند که نقش مهمی در شکل دهی به آینده حمل و‌ نقل پایدار ایفا کند و به مشتریان خود در سراسر جهان خدمات ارزشمندی ارائه دهد. خودرو x33 کراس اصول طراحی یکسانی با ام وی ام x22 دارد اما به وضوح مدرن‌تر و اسپرت‌تر شده است. در نمای جلو این خودرو شاهد دی‌لایت‌های یکپارچه با جلوپنجره هستیم که جلوه‌ای مدرن و منحصر به فرد دارد. سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب این خودرو، خشک شدن سواری و ضعیف شدن هندلینگ را سبب شده‌است. X22 پرو و X33 کراس از معدود بازماندگان چینی این بازار در ماه های آینده خواهند بود؛ هاچ‌بک کراس‌هایی که به تنهایی قادر خواهند بود برای گزینه‌های ایرانی دردسر ایجاد کنند.

سپر خودرو ظاهری عضلانی داشته و میزبان چراغ های مخصوص روز و مه شکن است. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست.

این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سی‌وی‌تی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده می‌شود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 می‌شویم. مدیران خودرو پس از انتشار شرایط فونیکس، شرایط فروش ام وی ام را نیز برای اسفند 1403 منتشر کرد. دو ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی، ترمزهای دیسکی ABS+EBD از امکانات ایمنی این خودرو هستند. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد.

قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری تیگو بود. این محصول از نظر ظاهری با جلوپنجره جدید، متفاوت از مدل‌های قدیمی آریزو ۵ است؛ ضمن اینکه در کابین نیز، بهبود‌های جزیی دارد اما از نظر فنی چندان متفاوت نیست. سدان چینی مدیران خودرو مجهز به پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو (مشابه چری آریزو ۶ پرو و تیگو ۷ پرو) با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر است. در زمینه امکانات رفاهی، ام وی ام ایکس 33 کراس CVT آپشن های نسبتا مناسبی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد.

ترمز های این خودرو نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS و EBD نیز مجهز است. نمای عقب x33 کراس جایی است که به رسم دیگر خودروهای به‌روز چینی، چراغ‌های عقب متصل به‌هم را می‌بینیم. هرچند این چراغ‌ها گرافیک جذابی دارند اما طرح آن‌ها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست. البته در هر صورت، این سبک طراحی باعث شده است تا نمای عقب ام وی ام x33 کراس نسبت به x22 مدرن‌تر دیده شود. در بررسی اجمالی ام وی ام X33 کراس اشاره شد که این خودرو در واقع عضوی از خانواده محصولات اومودا است. چری زیرشاخه اومودا را برای تولید خودروهایی جوان پسند و مدرن راه‌اندازی کرده است.

چری برای طراحی کراس اور جدید خود از همان زبان طراحی خانواده اومودا استفاده کرده و بنابراین X33 کراس شباهت هایی به فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 دارد. در نمای جلو چراغ های اصلی در سپر قرار گرفته و دیلایت ها با طراحی نوینی در جلوپنجره فریم لس این خودرو حل شده اند. مشخصات x33 کراس در بخش آپشن هم نسبت به x22 پرو ارتقا پیدا کرده است و در این خودرو شاهد مانیتور بزرگ‌تر سیستم مالتی مدیا، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس تلفن همراه و ایربگ‌های جانبی سرنشینان جلو هستیم که در x22 وجود ندارند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند.

سواری این خودرو نیز مطابق انتظاری که از یک هاچ‌بک بلندقامت داریم، خشک ارزیابی می‌شود. نکته منفی در مورد رانندگی این خودرو، کورس بالای دنده‌هاست که باعث شده تا شتاب خودرو در مقایسه با انتظارات راننده کاهش یابد. درصورتی‌که این مسئله به‌صورت نرم‌افزاری قابل حل باشد، نسخه‌های بعدی ایکس 33 کراس شتاب و کشش بهتری را نسبت به سری اول تجربه خواهند کرد.

این خودرو با هدف ارائه تجربه ای متمایز در رانندگی شهری و سفرهای کوتاه طراحی شده است و با توجه به ویژگی ها و قابلیت های خود قصد دارد جایگاهی مستحکم در بازار خودروهای اقتصادی و کاربردی برای خود دست و پا کند. ایکس 33 کراس با ورود به بازار فضای خالی میان X55 پرو و X22 پرو را از بین خواهد برد تا سهم بیشتری از بازار را برای مدیران خودرو در اختیار بگیرد. این خودروی برای نخستین بار در اواخر آبان 1402 با قیمت قطعی 897 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش رسید. مصرف سوختش از تمام مواردی که گفتم کمتره، شتاب قابل قبوله و بیشتر از جک، کیفیت متریال بسیار بالاتر از هم رده ها، موتور گیربکس کاملا هماهنگ، ترمز ها کاملا مطمئن، کولر و بخاری قابل قبول، مالتی مدیای شیک و به روز. البته موفقیت ام وی ام x33 کراس در بازار وابستگی زیادی به نحوه قیمت‌گذاری شرکت مدیران خودرو هم دارد. این موضوع هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما با توجه به این‌که مشخصات x33 کراس بین x22 پرو و x55 پرو قرار می‌گیرد، انتظار داریم قیمت آن هم کمی گران‌تر از x22 پرو و ارزان‌تر از x55 پرو باشد.

در نمای مقابل راننده یک فرمان D کات قرار گرفته و پشت سر آن صفحه کیلومتری دیجیتالی به چشم می خورد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است.

این خودرو دارای چهار کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال و شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، پاور ویندوز و دیگر امکانات است. علاوه‌بر طراحی چراغ‌ها و ادوات بیرونی، نمای داخلی X33 کراس نیز جذابیت بیشتری نسبت به X22 و X22 پرو دارد. پشت فرمان، نمایشگر ۷ اینچی نصب شده و برای سیستم سرگرمی، مانیتور لمسی ۱۰/۲۵ اینچ در دسترس است. ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت. نسل اول این خودرو توانست به واسطه نبود رقیبی هم قیمت فروش قابل قبولی را تجربه کند. اما اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم نسل اول و دوم ام وی ام X33 خودروهای چندان با کیفیتی نیستند و نمنونه های سالم آن اکنون بسیار کمیاب شده‌اند.

گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی که در اکثر محصولات ام وی ام و فونیکس مشاهده می‌شود، در ام وی ام X33 کراس هم به کار گرفته شده است. البته احتمال عرضه این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی نیز وجود دارد. بزرگترین تغییر نسخه جدید X33 در مقایسه با سه نسل قبلی آن در بخش مشخصات فنی X33 کراس رخ داده است.

رقبا و قیمت

روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده می‌شود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است. با قیمتی رقابتی و هزینه نگهداری مناسب این خودرو می تواند یک انتخاب عالی برای خریداران باشد که به دنبال ترکیبی از استایل، عملکرد و ارزش هستند. خودرو  X33 Cross (ایکس 33 کراس) به در رده خودروهای شهری و کراس اوور کوچک، طراحی و امکاناتی را به ارمغان آورده است که آن را به یک گزینه جذاب در بازار خودرو تبدیل می کند.

وجه مشترک هر سه نسل ام وی ام X33، بهره‌مندی از پلتفرم و پیشرانه مشترک بود. در واقع هر نسل از این خودرو، نسخه ارتقا یافته نسل قبلی محسوب می‌شد که از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی، دستخوش تغییراتی شده بود. سه نسل پیشین این خودرو از پیشرانه‌های دو لیتری تنفس طبیعی بهره می‌بردند که به همراه گیربکس‌های دنده‌ای یا اتوماتیک در اختیار مشتری قرار می‌گرفت. این خودرو در چین با نام چری تیگو 3 هم شناخته می‌شود و تا پیش از ورود ام وی ام X22 یا چری تیگو 2 به بازار، کوچکترین عضو خانواده تیگو به حساب می‌آمد. وجه اشتراک هر سه نسل ام وی ام X33 بهره‌مندی از پلتفرم و پیشرانه مشترک بود.

شباهت‌ بین ام وی ام X33 کراس و X22 پرو در نمای عقب به اوج خود می‌رسند. الگوی چراغ‌های ام وی ام X22 را در این بخش می‌توان مشاهده کرد که البته با اندکی تغییرات همراه بوده است. برخلاف قسمت جلو در بخش عقب، خبری از لوگو نیست و عبارت MVM روی درب صندوق درج شده است.

گالری ام وی ام X33 کراس اتوماتیک

فالوین در سال 2009 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده بود. هرچند سال ها از آن تست گذشته و X33 کراس و چری فالوین هم دقیقا یک خودرو نیستند، با این حال می توان اطمینان نسبی داشت که این خودرو حداقل هایی را در زمینه ایمنی دارد. همچنین مدیران چهار ایربگ (سرنشینان جلو و جانبی) نیز برای محصول جدید خود در نظر گرفته است. جالب است بدانید که ایران جزو اولین کشورهای دنیا است که خودرو x33 کراس در آن عرضه می‌شود و این خودرو هنوز به صورت رسمی در خود کشور چین رونمایی نشده است.

متریال به کار رفته در داشبورد کیفیت نسبتا مناسبی دارند و همچنین فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز مناسب و قابل قبول است. ظاهر این خودرو با خطوط تیز و مدرن نمای جلویی برجسته با جلو پنجره ای بزرگ و چراغ های LED زیبا یک حس قدرت و مدرنیته را القا می کند. طراحی بدنه به گونه ای است که هم زیبایی را به نمایش می گذارد و هم کارایی ایرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد، که این امر می تواند به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

گشتاور بالای این خودروی نسبت به رقبای خود موجب می‌شود خودرو در دور موتورهای پایین‌تر از قدرت مناسبی برخوردار باشد. طراحی داخلی X33 کراس تفاوت فاحشی با سایر محصولات چری در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های مشکی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود.

در واقع X33 کراس نسخه تکامل یافته هاچ‌بک چری در گذشته است که در سال 2016 با نام تیگو X3 یا در برخی بازارها به نام تیگو 2 به دنیا معرفی شد و در ایران با نشان ام وی ام X22 را به خود گرفت. ما خودمون تارا داریم واقعا یه تومن هم نمی ازره همه چی انگار اسباب بازی هست آما این ماشین مثبت به قیمتش نمی‌گم ارزون هست اما نسبت خودروهای داخلی خیلی خیلی عالی هست. ۱_ در دستی چراغ ها اصلی هالوژنی هستند ولی در اتوماتیک چراغ های اصلی نیز دارای فناوری LEDهستند.۲_ در مدل اتوماتیک نورپردازی اتاق واقعا زیبا و مدرن دیده میشه که در دستی اصلا وجود نداره.

واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم‌حجم و همچنین وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. به‌عبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس به‌واسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین به‌نمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس به‌نوعی به‌عنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. به‌عبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را می‌توان نسخه‌ای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد.

{

X33 Cross CVT

|}

در رانندگی با محصول خوش‌تیپ و آینده نگرانه مدیران خودرو، چالاکی و قدرت حرکت خوبی مشاهده می‌شود. ام وی ام x33 کراس یا چری امودا C3 جدیدترین دستپخت چری بر روی اتاق قدیمی سئات تولدو محسوب می‌شود. چندی قبل از پروژه x33 کراس، خودروی X22 معمولی مورد جراحی قرار گرفت و اعمال یک فیس جدید در نمای جلوی خودرو باعث عرضه محصول x22 پرو شد. الگو برداری از خط طراحی هیوندای کونا در نمای جلوی خودرو سبب شد تا بعد از چند ماه عرضه در بازار خودروی کشورمان استقبال خوبی از آن به عمل آید. با این وجود نمای عقب این خودرو تغییر زیادی نکرد و همین مسئله باعث شد تا همچنان نقد عده زیادی مبنی بر ناهماهنگی و ظاهر بد عقب خودرو پا برجا بماند.

تریم داخلی عموما با طرح و بافت خطوط رنگ و با عنوان Dragon Skin در واقع الهام گرفته از پوست اژدها است و توجه چینی‌ها به اساطیر خود را به نمایش ‌می‌گذارد. همین فرم الماسی را می‌توان در بدنه داشبورد و رودری‌ها هم مشاهده کرد و البته نوارهای نارنجی که علاوه بر داشبورد روی بدنه بیرونی هم قابل مشاهده است. اگر شما هم به دنبال کراس اوور اقتصادی هستید، که امکانات خوب و فنی قابل قبول نیز داشته باشد و همچنین کیفیت و به روز بودن را حفظ نماید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر است که با توجه به باک ۴۸ لیتری آن، نیاز زیادی به سوخت‌گیری در فاصله‌های کوتاه نخواهید داشت. برای اطلاع از قیمت ایکس ۳۳ کراس در نمایندگی و بازار به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

در نمای جلو X33 Cross چراغ‌های باریکی کار شده که به سمت پایین متمایل شده‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی در دو طرف سپرها تعبیه شده که برای مشاهده آنها باید کمی دقت به خرج دهید. مشابه بسیاری از کراس‌اوورهای کوچک یا هاچ‌بک کراس‌ها، دورتادور ایکس 33 کراس با پلاستیک مشکی پوشانده شده است تا از وارد شدن ضربه و تخریب رنگ بدنه جلوگیری به عمل آید.

ام وی ام x33 باسابقه‌ترین کراس‌اوور چینی موجود در بازار کشورمان است و تاکنون با چهره‌ها و مشخصات متفاوتی در مدیران خودرو مونتاژ شده است. جدیدترین نسخه x33 برای بازار ایران، پلت فرم متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی این خودرو دارد و با نام x33 کراس شناخته می‌شود. به همین دلیل امروز به سراغ بررسی مشخصات x33 کراس رفته‌ایم تا بیش‌تر با این کراس‌اوور کوچک و جذاب آشنا شویم. طراحی پیانویی کلیدهای کنترل سیستم تهویه، استفاده از طرح فلز برروی دکمه‌های شیشه بالابر و همچنین استفاده از کلاستر دیجیتالی ظاهر داخلی خودرو را بسیار جذاب کرده است. طراحی حجیم کنسول وسط و استفاده از تریم تک رنگ مشکی به جای نارنجی (نسخه سفارش ایران) سبب شده تا طراحی داخلی X33 کراس بسیار بهتر از خودروهای ایرانی بنظر برسد. تجربه رانندگی با ام وی ام X33 کراس نکته جدیدی را برای شما به همراه نخواهد داشت، به خصوص اگر سابقه رانندگی با ام وی ام X22 یا ام وی ام 315 را در کارنامه خود داشته باشید.

با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظه‌ای اعمال شده و همان‌طور که انتظار می‌رود، چراغ‌های عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغ‌ها در عین حفظ الگوی چراغ‌های ایکس 22 به یکدیگر متصل شده‌اند تا طراحی هرچه هماهنگ‌تر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است.

همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کره‌ای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد. این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند.

در نمونه دنده دستی پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر را داریم که توان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از سریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان مشخصات فنی ای است که قبل تر در ام وی ام X22 پرو هم دیده می شد. در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک بنظر می رسد خروجی های فنی برای یک کراس اوور کوچک شهری مناسب و منطقی باشد. این کراس‌اوور جمع‌وجور چینی از دهه 1380 تاکنون مهمان جاده‌های ایران بوده و تاکنون سه نسل آن در قالب مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند.

{

داخل ام وی ام X33 کراس

|}

سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانه‌های مختلفی همکاری کردم. البته بخش درخشان کارنامه من، همکاری تمام‌وقت با دیجیاتو از سال 1402 است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

مه شکن ها حذف شده و چهره خودرو در این قسمت خشن تر و جسورانه تر شده است. در نمای جانبی تنها رکاب به انتهای درب ها اضافه و طرح رینگ ها نیز اسپرت تر از قبل شده که اتفاقی مثبت است. نمای عقب اما تغییر چندانی نداشته و طراحان چری همان نمای قبلی را مناسب این نسخه دانسته‌اند. متاسفانه همچنان خبری از یک سپر کامل و زیبا نیست و تاثیرات منفی بر روی این بخش گذاشته است.

همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقره‌ای در پایین جا گرفته‌اند. پیروزی شکست‌آمیز به‌نوعی از پیروزی گفته می‌شود که به‌دلیل تلفات و هزینه‌های بالا، تفاوتی با شکست ندارد. مدیران خودرو نیز با ارائه قیمت‌های گران‌مایه برای محصولات جدید خود، آن‌ها را در معرض چنین رویه‌ای قرار داده است.

موتور X33 کراس با ام وی ام X22 پرو مشترک است و حداکثر راندمان آن به 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. البته قدرت تولیدی این پیشرانه در ام وی ام X33 کراس حدود 10 اسب بخار افزایش داشته است. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی که در برخی از محصولات ام وی ام و فونیکس مشاهده می‌شود در ام وی ام X33 کراس نیز به کار گرفته شده است. البته تولید این خودرو متوقف شده و به زودی با کی‌ام‌سی SR3 جایگزین می‌شود. با این وجود جک S3 از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که توان و گشتاوری شبیه به موتور یک لیتری توربوشارژ X33 کراس تولید می‌کند، اما حساسیت به مراتب کمتری نسبت به سوخت بی‌کیفیت داخلی دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه X33 کراس محصولی جدید محسوب می‌شود، طراحی ظاهری مدرن‌‎تر و البته زیباتری نسبت به جک S3 کرمان موتور دارد.


خودرو mvm x22